• Accueil
  • Pianos Balleron
  • Workshop
  • Sylvie Fouanon
  • The team
  • The History
  • Balleron Japan
  • EPV
  • Expertise
  • Heritage
  • Piano history over times
  • Famous Pianos Manufacturers
  • Services
  • Piano tuning
  • Voicing
  • Piano regulation
  • Restoration
  • Conservation
  • Cabinetry
  • Expert available
  • Export
  • Estimate
  • Pianos
  • Restored Pianos
  • Pianos for sale
  • Balleron Collection
  • Gallery
  • News
  • Press
  • Contact us
  • Faq
  • Lexicon
  • équipe professionnelle de restauration  piano

    The team

    A coming together of enthusiasts

    Sylvie Fouanon has put together a team dedicated to producing beautiful work together. This communal working means the team can meet the specific needs of each customer, whether they are professional musicians or music lovers who are looking for authenticity in the means as well as the musical ends. The team, which has been working with Sylvie in her workshop for several years, have learnt their skills by repeating the same delicate tasks time and time again during complex restoration work. Sylvie gives each member of her team free reign to develop their own style. Each person has been hand-picked for their ability to work with the others towards a single shared aim: touching the pianist’s emotions through the feel, sound and beauty of an instrument working together.

    Voir l'équipe

    The team

    A coming together of enthusiasts

    Sylvie Fouanon has put together a team dedicated to producing beautiful work together. This communal working means the team can meet the specific needs of each customer, whether they are professional musicians or music lovers who are looking for authenticity in the means as well as the musical ends. The team, which has been working with Sylvie in her workshop for several years, have learnt their skills by repeating the same delicate tasks time and time again during complex restoration work. Sylvie gives each member of her team free reign to develop their own style. Each person has been hand-picked for their ability to work with the others towards a single shared aim: touching the pianist’s emotions through the feel, sound and beauty of an instrument working together.

    Marion Lainé Tuning, high level preparation, voicing

    Marion est détentrice d’un Brevet des Métiers d'Arts de Technicien en Facture Instrumentale à l’Institut Technologique des Métiers de la Musique (ITEMM). Soucieuse d’un niveau d’excellence, elle est devenue technicien confirmé et agrée des marques Bechstein et Fazioli. Marion s’occupe de la préparation des pianos terminés : le réglage du toucher et harmonisation du timbre. La maîtrise du son est l’objectif principal de ses interventions quel que soit l’instrument, son âge ou sa facture. Ce goût pour la diversité des timbres se retrouve dans sa pratique du piano, de la clarinette et du violoncelle.

    Anne Oury Tuning and regulation visits

    Anne est une pianiste confirmée, détentrice d’un Diplôme d’Etudes Musicales du CRR de Toulouse. Elle est diplômée du Piano Technology Program du Talbot Collège à London, Ontario au Canada. Anne s’occupe de la clientèle extérieure pour les accords et les réglages mécanique. Sa pratique du piano lui permet d’être particulièrement à l’écoute des besoins des pianistes et de leurs instruments.

    Akiko Okayasu-Wada Piano restorer specialist, trained in Paris

    Accordeuse à Tokyo, Akiko a fait l’apprentissage de la restauration chez un facteur japonais, Morita Pianos puis 10 années de formation chez Sylvie Fouanon. Forte des savoir-faire acquis chez Sylvie, Akiko a été à même d’établir son atelier à Tokyo en 2011 en choisissant sobrement comme enseigne « Pianos Balleron Japan ». Très attachée à sa collaboration avec Sylvie, Akiko est devenue aujourd’hui Manager Export pour le Japon et organise des échanges réguliers France-Japon avec ses propres clients et les professionnels du piano au Japon.

    Etienne Prouvay Cabinetry, traditional finishes and varnishes

    Etienne est organiste titulaire et maître de chapelle à Notre Dame de Clignancourt, il a obtenu un 2ème prix d’orgue au CNR de Boulogne Billancourt classe de Pierre Farago. Titulaire d’un CAP de facteur d’orgues à Eschau (67), Etienne se forme aux métiers d’art par un CAP d’ébénisterie au Greta des Arts Appliqués au sein de l’école Boulle. La pratique des techniques anciennes et le travail en équipe autour de la restauration d’un piano ancien donne tout son sens à sa conception de l’artisanat d’art.